big bang

big bang

big bang

big bang

معروف ترین خواننده های رپ فارسی

 موسیقی رپ ایرانی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های موسیقی کشور تبدیل شده است. در میان مشهورترین خوانندگان رپ فارسی، کسانی هستند که با استعداد، فداکاری و سبک منحصر به فرد خود نامی برای خود دست و پا کرده اند.


یکی از معروف ترین خواننده های رپ فارسی یاس است. یاس با نام اصلی یاسمین شهمیر در سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت موسیقی خود را از سال 2002 آغاز کرد و به سرعت با اولین آلبوم خود به نام "مداره" محبوبیت یافت. موسیقی یاس با اشعاری که به موضوعاتی مانند فقر، نابرابری و فساد می‌پردازد، به‌عنوان آگاهانه اجتماعی شناخته می‌شود. یاس برای موسیقی خود با جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین رپر ایرانی در جوایز موسیقی ایرانی در سال 2009 شناخته شده است. همچنین میتوانید بیوگرافی علی قاف رپر معروف ایرانی را مطالعه کنید.

یکی دیگر از خواننده های معروف رپ ایرانی، هیچکس است که نام اصلی او سروش لشکری است. هیچکس در سال 1364 در تهران به دنیا آمد و فعالیت موسیقی خود را از اوایل دهه 2000 آغاز کرد. ویژگی موسیقی هیچکس جریان منحصر به فرد و توانایی او در آمیختن موسیقی سنتی ایرانی با رپ است. معروف ترین آلبوم هیچکس، "جنگله آسفالت" (جنگل آسفالت) در سال 2006 منتشر شد و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین آلبوم های هیپ هاپ ایرانی در تمام دوران شناخته شد.

یاس یکی دیگر از خواننده های معروف رپ فارسی است که با سبک منحصر به فرد و اشعار آگاهانه اجتماعی خود نامی برای خود دست و پا کرده است. رض با نام اصلی رضا مظاهری در سال 1364 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت موسیقی خود را در سال 2007 آغاز کرد و به سرعت با اولین آلبوم خود به نام "خوبه من" (من خوبم) به محبوبیت رسید. موسیقی یاس به موضوعاتی مانند فقر، نابرابری و فساد می پردازد و او برای کارهایش با جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین رپر ایرانی در جوایز موسیقی ایرانی در سال 2012 شناخته شده است.

سروش «زدبازی» لشکری یکی دیگر از خواننده های مشهور رپ فارسی است که با سبک و استعداد منحصر به فرد خود نامی برای خود دست و پا کرده است. زدبازی در سال ۱۳۶۵ در تهران به دنیا آمد و فعالیت موسیقی خود را از اوایل دهه ۱۳۷۹ آغاز کرد. ویژگی موسیقی او توانایی او در آمیختن موسیقی سنتی ایرانی با رپ و همچنین اشعار آگاهانه اجتماعی او است که به موضوعاتی مانند فقر، نابرابری و فساد می پردازد. معروف ترین آلبوم زدبازی، «تابستون داغ» (تابستان داغ) در سال 2010 منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین آلبوم های هیپ هاپ ایرانی در تمام دوران شناخته شد.

هیچکس و زدبازی نیز چندین بار با یکدیگر همکاری داشته اند و آلبوم مشترکشان «محله پاریزی» (حومه پاریس) یکی از محبوب ترین آلبوم های رپ ایرانی در تمام دوران بوده است. این آلبوم که در سال 2011 منتشر شد، شامل همکاری با دیگر خوانندگان معروف رپ فارسی از جمله رز و یاس است.

بهزاد لیتو یکی دیگر از خواننده های معروف رپ فارسی است که با سبک و استعداد منحصر به فرد خود نامی برای خود دست و پا کرده است. بهزاد با نام اصلی بهزاد داورپناه در سال 1371 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت موسیقی خود را در سال 2011 آغاز کرد و به سرعت با اولین آلبوم خود، "Dovom Darya" (ساحل دوم) محبوبیت یافت. ویژگی موسیقی بهزاد توانایی او در آمیختن موسیقی سنتی ایرانی با رپ و همچنین اشعار آگاهانه اجتماعی او است که به موضوعاتی مانند فقر، نابرابری و فساد می پردازد.

شاهین نجفی یکی دیگر از خواننده های مشهور رپ فارسی است که با سبک منحصر به فرد و اشعار آگاهانه اجتماعی خود نامی برای خود دست و پا کرده است. شاهین در سال ۱۳۵۹ در بندر انزلی به دنیا آمد. او فعالیت موسیقی خود را از اوایل سال 2000 آغاز کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد