big bang

big bang

big bang

big bang

بیوگرافی لئوناردو دی کاپریو

 لئوناردو ویلهلم دی کاپریو بازیگر و تهیه کننده مشهوری است که جوایز متعددی را در صنعت فیلم کسب کرده است. او در 11 نوامبر 1974 در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.


لئوناردو ویلهلم دی کاپریو بازیگر و تهیه کننده مشهوری است که جوایز متعددی را در صنعت فیلم کسب کرده است. او در 11 نوامبر 1974 در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد.

دی کاپریو تنها فرزند ایرملین ایندنبیرکن، منشی متولد آلمان، و جورج دی کاپریو، هنرمند کمیک زیرزمینی و تهیه کننده/توزیع کننده کمیک است. از طرف پدرش، او نسب نیمه ایتالیایی (از ناپل) و نیمه آلمانی (از بایرن) دارد. از طرف دیگر، از طرف مادرش، پدربزرگش ویلهلم ایندنبیرکن آلمانی و مادربزرگش هلن ایندنبیرکن یک شهروند آلمانی بود که در روسیه با نام یلنا اسمیرنوا متولد شد.

او را لئوناردو نامیدند زیرا در حالی که مادر باردارش از نزدیک به نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند بزرگ در موزه نگاه می کرد، دی کاپریو ضربه محکمی به شکم او زد. پدر و مادرش زمانی که او تنها یک سال داشت از هم جدا شدند و تا سال 1997 حضانت لئوناردو را بر عهده داشتند. برای خواندن زندگی نامه آقازاده ایرانی ساشا سبحانی با ما همراه باشید.

مطالعات، شروع در بازیگری.

در مورد تحصیلاتش، او به دانشگاه نرفت و فقط دروس پایه را در دبیرستان جان مارشال در لس آنجلس گذراند. فعالیت او در دنیای تصویر و بازیگری زمانی آغاز شد که او برادر ناتنی بزرگ‌ترش، آدام فارار را در تبلیغات تلویزیونی دنبال کرد، در چهارده سالگی در یک آگهی تبلیغاتی برای برند اتومبیل Matchbox بازی کرد و متعاقباً در فیلم‌های آموزشی شرکت کرد. در سن پنج سالگی، او همچنین بخشی از مجموعه تلویزیونی کودکان "Romper Room" بود، اما مجبور شد آن را ترک کند زیرا برای او مضر بود.

"1990 - 1991: اولین حضور در تلویزیون و سینما"

در سال 1990، اولین حضور واقعی خود در تلویزیون را هنگامی که برای عضویت در گروه «پدر و مادر بودن» انتخاب شد، سریالی بر اساس فیلمی به همین نام، انجام شد. او سپس نقش‌های کوچکی را در چندین سریال از جمله "The New Lassie" و "Roseanne" و همچنین یک نقش کوتاه در "Santa Barbara" به دست آورد. کار او در «پدر و مادر شدن» و «سانتا باربارا» نامزدی جایزه هنرمند جوان بهترین بازیگر جوان را برای او به ارمغان آورد. اولین حضور او در سینمای بزرگ در سال 1991 با فیلم علمی تخیلی و ترسناک "Critters" انجام شد. بعداً او با بازی لوک براور به عضویت مکرر بازیگران سریال کمدی ABC "Growing Pains" درآمد. با این حال، دی کاپریو تا سال 1992 به موفقیتی در صنعت سینما دست پیدا نکرد، زمانی که رابرت دنیرو از میان 400 بازیگر جوان برای نقش اصلی فیلم «زندگی این پسر» که الن بارکین و خود دنیرو نیز در آن بازی کردند، انتخاب شد.


1993 - 1996


بعداً، در سال 1993، دی کاپریو نقش برادر کوچکتر جانی دپ معلول ذهنی را در «گیلبرت گریپ چه می خورد» بازی کرد. کارگردان فیلم، لاسه هالستروم، اعتراف کرد که در ابتدا به دنبال بازیگری بود که جذابیت کمتری داشت، اما او تصمیم گرفت دی کاپریو را انتخاب کند، زیرا او در بین همه کسانی که تست بازیگری را انجام دادند، به "مراقب ترین بازیگر" تبدیل شده بود. این فیلم موفقیت مالی و انتقادی زیادی داشت و در نتیجه لئوناردو به خاطر بازی‌اش بسیار مورد تحسین قرار گرفت و همین امر منجر به دریافت جایزه هیئت ملی بازبینی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزدی جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. پس از آن در فیلم‌هایی مانند «سریع و مردگان» (۱۹۹۵) ایفای نقش کرد و در «رومئو + ژولیت» (۱۹۹۶) یکی از بازیگران اصلی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد